Overgangsklachten… Alle vrouwen hebben er tijdens hun menopauze last van. Heb je er genoeg van en wil je die vervelende overgangsklachten zoveel mogelijk verzachten ? 

Gelukkig kun je zelf veel doen om om overgangsklachten zoveel mogelijk te verminderen zonder geneesmiddelen of grote aanpassingen.

Wat kunnen we zelf doen om van die overgangsklachten zoveel mogelijk verlost te geraken? 

OvergangsklachtenOvergangsklachten zijn het gevolg van de vele veranderingen in het lichaam van vrouwen tijdens de menopauze.

De belangrijkste klachten die vrouwen ervaren zijn:

Opvliegers

Plotse stemmingswisselingen

Slaapproblemen

Overmatig transpireren

Overgewicht
Haarverlies
Vergeetachtig

Dit helpt tegen de meest vervelende overgangsklachten

OvergangsklachtenNeem afscheid van cafeïne:  tijdens je overgang raken je hormonen danig overhoop. Cafeïne werkt dit nog in de hand zodat je drankje zodat je cafeïne houdende dranken zoals koffie, frisdranken, energiedranken en thee zoveel mogelijk kunt beperken.
Zo val je makkelijker kunnen inslapen en heb je minder last van vervelende opvliegers. 

Zuiver je lichaam van alle giftige afvalstoffen: dat doe je makkelijk met het drinken van een drietal tassen groene thee.  
Algemeen gezien kan je aanhalen dat het als vrouw in de overgang altijd voordelig is om een kop thee te drinken.  Vooral groene thee is rijk aan sterke antioxidanten die opgeslagen afvalstoffen tijdig afbreken en afvoeren.

Sterke antioxidanten beschermen ons tegen de vrije radicalen. Die maken ons ziek en versnellen ons natuurlijk verouderingsproces. Een zuiver lichaam is het eerste merkbaar aan een strakke jonge en stralende huid. Groene thee zorgt er ook voor dat je vochthuishouding  op een natuurlijke manier in evenwicht blijf blijft. 

JA! ik wil ook mijn vervelende klachten overwinnen met deze tips, aangepaste recepten en oefeningen om thuis uit te voeren!

Dagelijks groene thee drinken verkleint je risico op allerlei huidaandoeningen en vooral acne, eczeem en psoriasis 
 
Kies voor een gezond en aangepast eetpatroon :  een gezond en aangepast eetpatroon met veel groenten en fruit is de beste manier om je te beschermen tegen de typische overgangsklachten.  Eet daarom dagelijks een handjevol of maximaal 25 gram blauwe bessen. Die barsten van alle mogelijke gezonde voedingsstoffen en vooral van vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en onmisbare voedingsvezels 

OvergangsklachtenGeef tijdens de overgang de voorkeur aan deze groenten: eet ook tijdens de overgang minstens 300 gram of een half bord groenten. Varieer zoveel mogelijk en geef de voorkeur aan voeding dat veel calcium bevatten zoals:

Groenten: vooral groene bladgroenten zoals spinazie, andijvie, alle groene koolsoorten, broccoli, tuin- en waterkers en sla, in peulvruchten (erwten en (lima)bonen, groentekiemen,  kapucijner, linzen en kikkererwten), bietjes, tomaten, zoete aardappelen of bataten en asperges

Fruit: relatief veel calcium vind je in  avocado, bananen en in watermeloen

Onbewerkte noten: vooral in amandelen

JA! ik wil ook mijn vervelende klachten overwinnen met deze tips, aangepaste recepten en oefeningen om thuis uit te voeren!

Zaden: zoals in lijnzaad, sesamzaad en chiazaad

Pitten: zonnebloem- en pijnboompitten

Magere zuivel: vooral in magere natuuryoghurt en kwark

OvergangsklachtenVette vis: wilde zalm, paling, tonijn, schelvis,  heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, haring en in ansjovis

In soja en sojaproducten : sojabonen, en tofu

Tijdens de overgang eet je bij voorkeur niet teveel, maar zeker ook niet te weinig:

JA! ik wil ook mijn vervelende klachten overwinnen met deze tips, aangepaste recepten en oefeningen om thuis uit te voeren!

Beperk vooral de consumptie van:

Ongezonde verzadigde vetten en transvetten

Geraffineerde suiker

Snoep, koekjes en gebak 

Alle  gefrituurde gerechten

Snoep, koekjes en gebak 

Drink dagelijks een halve magere of halfvolle liter melk , magere natuuryoghurt of kwark  yoghurt, karnemelk

JA! ik wil ook mijn vervelende klachten overwinnen met deze tips, aangepaste recepten en oefeningen om thuis uit te voeren!

Overgangsklachten

Beweeg voldoende: een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen op je eigen tempo volstaat

Vermijd koolhydraatrijke voedingsmiddelen

Eet zo weinig mogelijk (zoete) aardappelen. 

Geniet van de zon:  alleen zonlicht zorgt voor de aanmaak van voldoende vitamine D en brengt je weer in goede stemming. 

Ga voor een actieve levensstijl:  dagelijks een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen is belangrijk om aan de vervelende overgangsklachten het hoofd te kunnen bieden. 

Dat zorgt tegelijk voor soepele spieren en gewrichten.

Kies de juiste voedingssupplementen: overgangsklachten verminderen met de hulp van de juiste supplementen? Dat kan best, maar dan wel in combinatie met een gezond eet- en leefpatroon. Zo bestaan er verschillende voedingssupplementen op basis van natuurlijke producten specifiek gericht op het bestrijden en controleren van opvliegers. 

Gezonde tussendoortjes:  vervang je vette, suikerrijke en dus ongezonde tussendoortjes door natuurlijke tussendoortjes zoals, algen, kelp, spirulina of chlorella. Deze gezonde voeding komt rechtstreeks uit zee en barst van alle mogelijke gezonde voedingsstoffen.  

Voortaan kun jij kunt ook je vervelende overgangsklachten overwinnen 

OpvliegersMéér dan 80% van alle vrouwen tussen de 40 en 60 jaar krijgt vroeg of laat met vervelende overgangsklachten te maken.

In Nederland gaat het dus om méér dan één miljoen vrouwen en bijna evenveel in België. Net zoals de ondertussen al meer dan 25000 vrouwen die je voor gingen, kun je nu ook je vervelende overgangsklachten overwinnen met deze vele wetenschappelijke (voedings)tips, aangepaste recepten en oefeningen die je gemakkelijk thuis kunt uitvoeren. 

JA! ik wil ook mijn vervelende klachten overwinnen met deze tips, aangepaste recepten en oefeningen om thuis uit te voeren!

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: