Suikervrij leven is voor velen onmogelijk maar het is beslist de moeite waard om er vandaag nog mee te beginnen. Je zult je op relatief korte tijd veel gezonder voelen. 

Suikervrij leven leven doet je ook meer opgeslagen vet verbranden en dus gemakkelijker afvallen. Suikervrij leven gaat echter niet vanzelf, daar zijn inspanningen voor nodig. Je zult in de eerste plaats gezonder moeten gaan eten en meer bewegen. Hetgeen je in ruil voor een suikervrij lichaam terug krijgt is niet weinig.

Eten zonder suiker maakt dat je je gezonder, fitter en beter in je vel voelt dan ooit tevoren. De moeite meer dan waard toch?

Is suikervrij leven mogelijk en hoe pak je dat dan best aan?

Suikervrij leven betekent niet dat je voortaan géén korreltje suiker meer mag eten. Integendeel, suiker is voor ons onmisbaar als bron van energie.  Suikervrij leven wil wél zeggen dat je voortaan geen voeding meer zult eten waaraan geraffineerde witte suikers zijn toegevoegd.

In een gezond en suikervrij voedingspatroon zijn natuurlijke suikers zoals in fruit wél nog toegelaten.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Suikervrij levenNatuurlijke suikers die je naast fruit met mate mag gebruiken zijn:

Stevia

Ahornsiroop

Dadelstroop

Onbewerkte honing zonder toevoegingen

Kokosbloesemsuiker

Lacumapoeder

Geraffineerde witte suiker wordt echter aan steeds voedingsmiddelen toegevoegd omdat het een goedkoop middel is om de smaak van onze voeding te verbeteren en om hun houdbaarheid te verhogen.  En uiteraard ook omdat suiker sterk verslavend werkt.

Hoe meer suiker en zoetigheden je eet hoe meer je er wilt van eten

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Makkelijker suikervrij leven doe je door :

Aandachtig etiketten van voedingsproducten te lezen: dat is belangrijk om te weten of er geraffineerde suiker aan het product werd toegevoegd. Om dat zoveel mogelijk te verdoezelen gebruiken voedingsproducten steeds meer andere benamingen voor suiker zoals:

Glucose-fructosestroop

Melasse

Fructose 

Glucose

Lactose

Kook zelf: gebruik zo weinig mogelijk kant en klare gerechten en diepvriesmaaltijden. Kook zelf zoveel mogelijk vers, zo weet je wat je eet en of je suikervrij eet. Gebruik vooral veel verse groenten, minstens 300 gram of een half bord. Breng je gerechten op smaak met verse kruiden.

Eet gezond, evenwichtig en gevarieerd: met veel verse groenten, minstens tweemaal per week vette vissoorten zoals wilde zalm, paling, tonijn, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, haring en ansjovis. Vette vis is rijk aan gezonde onverzadigde vetten en vetzuren waaronder vooral omega 3

Suikervrij levenWe eten ook veel te weinig peulvruchten. Eet daarom minstens éénmaal per week erwten, bonen, groentekiemen, kapucijner, linzen of kikkererwten.

Ook onbewerkte noten, zaden en pitten: maken deel uit van een suikervrij leven. Dagelijks een handjevol of 25 gram is meer dan genoeg.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Kies zoveel mogelijk voor volkoren producten: zoals volkoren soorten brood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst. Volkoren helpt je gemakkelijker afvallen. Het vergroot je verzadigingsgevoel door de aanwezigheid van grote hoeveelheden voedingsvezels. Zo blijft je honger langer uit en eet je automatisch minder.

Volkoren granen zijn ook rijk aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en eiwitten. Op die manier heb je nooit last van voedingstekorten.

Gebruik steeds verse groenten: op die manier geniet je maximaal van alle gezonde voedingsstoffen die verse groenten ons bieden

Eet dagelijks verse fruit: en zeker geen gedroogde vruchten of fruit uit blik. Vooral fruit uit blik bevat teveel toegevoegde stoffen zoals suiker. In een gezond eetpatroon eet je niet meer dan drie verschillende stukken fruit per dag

Drink geen kant en klare fruit- en vruchtensappen uit de supermarkt: deze bevatten teveel toegevoegde suikers. Drink voldoende water (minstens 2,5 liter per dag) en gezonde alternatieven zoals zelf gemaakte gezonde smoothies en groene thee.

Kies voor suikervrije gezonde tussendoortjes: breek met je gewoonte om bij honger tussen twee maaltijden altijd naar zoete en duQs Suikervrij levenongezonde tussendoortjes te eten. Heb je toch honger of een energiedip? Kies dan voor gezonde tussendoortjes zoals een stuk fruit of onbewerkte noten, zaden en pitten. Onbewerkt is ongezouten, ongebrand en niet geroosterd. Ook een hardgekookt ei, een sneetje volkorenbrood of 150 milliliter magere natuuryoghurt of kwark zonder toevoegingen zijn uitstekend als tussendoortje.

Drink zo weinig mogelijk fris- en energiedranken, ook hun light versie

Eet geen light voedingsproducten: die bevatten vaak meer calorieën dan onze klassieke voeding

Je gezondheid verbeteren, meer vet verbranden en gemakkelijker afvallen doe je door geen geraffineerde witte suiker te eten.

Suikervrij dieet

Zo ben je in slechts 20 dagen suikervrij! 

De positieve effecten van suiker arm eten zul je vlug aan je buikomtrek en aan je lichaamsgewicht merken!

Suikervrij eten = grootste winst + blijvend resultaat

In amper 20 dagen definitief verlost geraken van je suikerverslaving, dat wil jij toch ook? In deze korte periode raak je ook gemiddeld tot 5 kilo en één kledingmaat kwijt. 

 JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Categorieën: Voeding

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen

Voeding

Eiwit dieet – Dit kun je best eten in een gezond en gevarieerd eiwit dieet

Een eiwit dieet is erg populair bij diegenen die iets aan hun overgewicht willen doen. Voeding rijk aan eiwitten is ook de aangewezen manier om je gezondheid te verbeteren. In een eiwitdieet eet je echter Lees verder…

Voeding

Mandarijnen – Welke invloed hebben ze op onze gezondheid?

Mandarijnen zijn vooral in  trek bij kinderen. Ze zijn lekker zoet als gevolg van de fruitsuikers die ze aan boord hebben.  Fruit en dus ook mandarijntjes zijn een gezond tussendoortje. Toch mag je ze niet Lees verder…

%d bloggers liken dit: